FANDOM

Nekrolipán (Tlipa Necrosia) je agresivní odrůda tulipánu, která žije na mrtvolách, požírá živiny z mrtvého masa a zároveň tělo balzamuje. Potřebuje hodně světla. Ve tmě nebo při nedostatku živin hybernuje. Pudově se rozrůstá směrem ke světlu nebo tlejícímu masu.

V historii jsou známy případy, kdy tato rostlina vedla symbiotický život na nemrtvých (ředevším zombiích a ghůlech), avšak sama obyčejné mrtvé tělo ovládat nedokáže.

Družina narazila v elfím výzumném ústavu nedaleko Fučína na upravenou inteligentní variantu. Rostla na pěti nemrtvých. Podle staré legendy, v níž figuruje Veselín, byla v této kryptě kdysi vytvořena inteligentní entita, která toto podzemí ovládla. V legendě je zmíněna jako Královna kytka. Údajně zde byla uzavřena aby nemohla na povrch rozšířit dál svůj teror. Vzhledem k tomu, že jiná legendao Veselínovi se zmiňuje, že v této kryptě by se měly nalézat jeho Spodky netušené odolnosti, pravděpodobně je nějak použil k uspání Královny. Fakt, že inteligentní rostliny opustily kryptu naznačuje, že čarovná moc z artefaktu již alespoň částečně vyprchala.