FANDOM

Dávná historie ApatosuEditovat

Tato část je pouze pro feeling hráčů a pokud nebude postava vášnivý historik, pravděpodobně se ji (až na drobnosti) nikdy nedozví.

  • okolo -1000 Zářných roků (ZR)Porážka temnot historické spisy tvrdí, že někdy v tomto období Armáda světel získala výhodu ve věčném boji světla a temnoty. Základní konflikt na světě nyní známém jako Apatos byl vyřešen v bitvě na místě dnes známém pouze jako Vítězná planina
  • -1000 až -600 ZR: Období prosperity. Proběhlo zúrodnění ledových planin na severu, výpravy dobrodruhů postupně vybíjejí poslední odpor ze strany temných za pomoci neznámého artefaktu. Města se rozšiřují, obchod vzkvétá. Elfo-Lidsko-Hobito-Trpasličí společenství prosperuje v harmonii.
  • -600 až -400 ZRVelká ekonomická krize obecný dostatek potravy, absence třídního nepřítele a všeobecný mír a prosperita zapřičinil velký ekonomický propad. Najednou se obrovská odvětví vojenského průmyslu stala nepotřebnými protože goblina, skřeta, nemrtvého nebo i nějakého ducha či elementála viděl naposledy někdo před více než sto lety. To zapřičinilo téměř nulovou hodnotu tohoto průmyslu, majitelé začali propouštět a přestože byl dostatek jídla i dalších zdrojů, aby mohli všichni spokojeně žít a jen malá část obyvatel pracovat, vedlo to k nespokojenosti pracujících (proč by bývalý zbrojíř měl dostat něco zadarmo, když já se dřu na poli). Dohodu o střídavé práci se s hlavami stávkujících nepodařilo dohodnout. Nakonec Trpasličí technický koglomerát vyhlašuje odtrhnutí od aliance a zakládá samostatný trpasličí stát.
  • -390 ZR: Začíná technicko-magická válka. Bez runových lokomotiv se nejsou schopny ostatní rasy dostatečně rychle přesouvat po kontinentě a jelikož došlo k zavření většiny vojenských výroben a zbrojíren, je nucena Aliance tří (jak si Lidsko-Elfo-Hobití společenství po odtrhnutí většiny trpaslíků říká) spoléhat se v této válce především na sílu magie a mágů.
  •  -334 ZR: Na 666-té výročí porážky Armády temnot (které nikdo neoslavuje, protože již více než 50 let trvá technicko-magická válka) se ve středu Vítězné planiny otevírá obrovská trhlina kudy na svět proudí neskutečné zástupy démonů, nemrtvých, bestií a dalších stvůr (některé používají k dopravě na povrch až podezřele komplikované a efektivní výtahy pracující na bázi hodinových strojů)
  • -334 ZR: Rok sjednocení: Národy vyčerpané válkou se sjednocují proti novo-starému nepřítli. Magie i technologie společně jen pomalu a nejistě potlačuje tuto hrozbu.
  • -310 ZR: začíná výzkum ultimátního kouzla, které by na oblohu vyzvedlo nové slunce. Když nebude nikdy tma, síly temnot jednou provždy prohrají.
  • -310 až -5 ZR: Záznamy z této doby chybí. Historikové spekulují, že v této době postuně vítězí a prohrávají v mnoha bitvách, jsou i zatlačeni a nuceni pracovat a zkoumat ve strašlivých podmínkách.
  •  -5  ZR: Kruh mágů ve složení Albi Drakobijec, Mormon kultovrahBrajlín DlouhozrakýJeník Snědkoláčksnídanicomělbýtkobědu za pomoci svých asistentů a (v těžkém rozpadu impéria stále mocné a uznávané) grantové komise našli správnou formuli, pozici hvězd a nutné pomůcky a okolnosti k seslání mocného zaklínadla pojmenovaného Žhavá koule (neplést prosím s nízkoúrovňovým zaklínadlem používaným zejména ve veřejných podnicích)
  • -2  ZR: Agent temnoty známý jako Alakhai Zákeřný se vetřel do asistenčního týmu na základě dávno zapomenutého zákona o rasové vyváženosti podpůrných výzkumných týmů. Všichni kdo byli zapletení do jeho přijetí a pozvolném postupu až k hlavnímu sesílacímu týmu později vypověděli, že byl velmi přátelský, a všem připravoval ke snídani smaženky, proto se nikdo nepozastavil nad nezvyklou bledostí jeho pleti a suchostí pokožky (vždyť život v laboratoři tak vysušuje pleť)
  • 0 ZR: Díky Alakhaiovu zásahu do intenzity hřejivosti a svítivosti nově pozvednutého slunce je svět odsouzen k postupné pomalé záhubě, vyschnutí 80% vodních zdrojů a každodennímu boji o přežití. Na obloze teď putují dvě slunce a den se skládá ze svítání, první poledne, krátké šero, druhé poledne, soumrak, dlouhé šero. Noc nastává pouze na několik minut uprostřed dlouhého šera.

Nedávná historie ApatosuEditovat

Tato část se již týká méně vzdálených událostí a často se traduje formou příběhů či psaných knih dodnes. Ne každý ji zná, ale vzdělaná postava o ní může ledacos vědět. Události zde popsané však nejsou rozhodně považovány většinou lidí za pravdivé. Někteří tvrí, že svět byl odjakživa žhnoucí peklo a historické svazky pojednávající o minulosti jsou jen pohádkami pro malé děti.

  •  1 ZR:  Síly temnot se opět stáhly do podzemí. Jejich uctívači a přívrženci byli postupně odhaleni a popraveni. Ekologové zaznamenávají první změny v klimatu
  • 2 ZR:  Vyvinuta nová kouzla a mechanické systémy k udržení zavlažování na únosné míře. Nedostatek vody trvá
  • 4 ZR: Jsou sledovány první úhyny druhů. Po celém světě řádí hladomory. Ve městech propuká chaos a venkov se bouří.
  • 8-128 ZR: Velká občanská válka. Vesměs válčí venkov proti městům a naopak, civilizace upadá. V podzemí hrozí útok temných monster z hlubin, na povrchu je téměř nemožné cokoliv vypěstovat a většina vodních zdrojů vysychá. Pro jakýkoliv větší územní celek je velmi obtížné se udržet. Císařsví se rozpadá na městské státy a nakonec i vesnice a jednotlivci fungují každý na vlastní pěst.
  • 155 ZR: Temní se nejspíše adaptovali na neustálou přítomnost světla a tak jsou pouště ještě nebezpečnější a bezútěšnější než doposud. Kdokoliv chce podniknout delší cestu, musí se dobře zásobit vodou a potravinami a očekávat mnohočetné útoky nemrtvých a banditů.
  • 156-1023 ZR: Dění bude postupně doplněno. Jendá se o období velkého úpadku, několika neúspěšných pokusů rádoby sjednotitelů a vzestupu a pádu kultů. 

Dnešní děníEditovat